Saturday, September 26, 2015

Nunta noastră / Our wedding (1)

 Am decis să scriu această serie de articole în mod special pentru viitoarele mirese din România care doresc să-și planifice singure nunta, dar nu au idee de unde să pornească. Eu nu am avut la dispoziție foarte multe surse autohtone, ba chiar am căzut la un moment dat în capcana Pinterest-ului și a altor site-uri ce prezentau nunți boeme, de poveste, făcându-mă să îmi doresc să pun la punct foarte multe detalii. Într-un final, toate aceste site-uri s-au dovedit utile, deoarece am preluat și combinat suficiente idei, pe care am fost surprinsă la sfârșit să le văd îmbinându-se în mod armonios. Voi vorbi, așadar, despre această experiență personală, despre căutările, speranțele, neliniștile și realizările mele din această perioadă. De asemenea, doresc să precizez că sunt dispusă ca pe viitor să îi ajut pe cei ce îmi vor solicita acest lucru cu planificarea propriilor lor nunți, pornind de la ideile și produsele expuse pe acest blog.

Pentru început, aș vrea să clarific un lucru - nunta noastră a fost una cât de poate de simplă dar, sperăm noi, originală. Apoi, nu m-am visat, în copilărie, mireasă, nu m-am gândit foarte mult la momentul propriu-zis al nunții nici măcar în timpul pregătirilor, care au început cu aproximativ un an înainte. În mintea mea a fost tot timpul un fel de ceață cu privire la detalii. Știam doar că vreau să îmi pun amprenta personală pe cât mai multe dintre ele. Iar singurul lucru de care eram absolut sigură pare să fi fost faptul că îmi doream ca elemente de decor stegulețe pe care să mi le confecționez singură. Cu toate acestea, nu știu cum se face că tot pe ultima sută de metri am apucat să le realizez.
Un alt aspect - să nu vă așteptați să vă ofer oferi detalii la virgulă sau calcule foarte precise - chiar dacă de meserie sunt inginer, când vine vorba de bani, îmi place să aproximez, să nu mă pierd în zecimale sau în detalii inutile...

Așadar, primii pași care au urmat deciziei de a ne căsători în anul următor a fost să ne rezervăm restaurantul și să căutăm DJ, fotograf și cameraman. Cele mai multe decizii în această etapă au fost luate de Cristi, viitorul mire, deoarece cu vasta lui experiență de cameraman de evenimente, trebuia să am încredere în intuiția lui măcar în aceste momente. [Click pe imaginea de mai jos pentru a urmări clipul nostru de nuntă].

https://vimeo.com/139880922

1. Restaurantul a fost ales de Cristi, după cum spuneam, pe baza experienței lui în calitate de videograf (apropo, dacă vă doriți un pachet video de calitate, la un preț accesibil, pentru nunta voastră, pe Cristi îl găsiți atât pe vimeo, cât și pe facebook). Așa am ajuns să rezervăm salonul de evenimente de la Cafeneaua Actorilor, o sală construită efectiv deasupra apei, foarte aerisită și plăcută, în ciuda faptului că are un plafon destul de scund. Cristi a fost foarte mulțumit de mâncarea de acolo, acesta fiind primul considerent pe baza căruia a fost făcută alegerea. Sala este prevăzută pentru evenimente cu o participare de maxim 140 de persoane, noi am prevăzut un număr aproximativ de 70 de invitați, dar a părut ca și cum ar fi fost special construită pentru numărul final de participanți, și anume 50 cu tot cu staff (fotograf+asistent, cameraman, DJ).
Managerul de evenimente, domnul Dan Popa, este o persoană foarte amabilă care ne-a ajutat foarte mult inclusiv cu sfaturi în perioada cuprinsă între momentul rezervării și finalul evenimentului. La prima noastră discuție, încă nu eram hotărâți nici măcar asupra datei evenimentului. După ce am cochetat o perioadă cu ideea de a ne căsători în luna mai, ne-am hotărât inițial asupra unei date din luna octombrie, însă după o tură de lac, am realizat că ziua e foarte scurtă în acea perioadă a anului și am ales, puțin mai siguri pe noi, data de 12 septembrie. De asemenea, am avut până la ultima discuție de dinaintea nunții o mică teamă legată de numărul invitaților, în sensul că ne închipuiam noi că numărul minim de meniuri ce trebuie plătite ar fi 50, și începusem să ne facem planuri pe cine să invităm ”pe gratis” în caz că ne rămân meniuri în plus, dar nu ne-a fost impusă nici un fel de condiție asupra acestui număr, nici înainte, nici după stabilirea numărului final de meniuri, care în cazul nostru putea să fie suplimentat cu maximum 5 porții. Legat de meniu, menționăm că, tot pe baza experienței și dorind să evităm consumerismul, am renunțat la unul din felurile de mâncare, și anume sarmalele. Astfel, luând în considerare locația aproximativ centrală, costul meniului s-a ridicat la aproximativ 70 de euro, incluzând tips.

2. Fotograful a fost ales, tehnic, tot de Cristi, deși toate variantele posibile au fost descoperite de mine. Nu putem să divulgăm prețul acestuia aici, însă putem să menționăm că s-a ridicat un pic peste bugetul stabilit inițial pentru foto, prețul reprezentând și motivul pentru care chiar am și pierdut o variantă la fel de bună din punct de vedere calitativ, dar ceva mai avantajoasă (semn că nu e bine să refuzi o ofertă pe motive financiare, deoarece nu vei mai prezenta încredere atunci când revii asupra ei. Evident, noi am fost refuzați când am revenit). Fotograful pe care l-am ales se numește Mihnea Volocariu, ne-a atras atenția portofoliul lui de pe pagina Pif Media, abia de anul acesta începând să își construiască și un profil propriu, sub numele de MHN Pictures. Am ales să achiziționăm și o ședință foto before wedding, pentru a ne obișnui cu stilul fotografului, dar care ne-a fost și de folos, deoarece am folosit una dintre fotografii pentru invitația de nuntă.

3. DJ-ul și cameramanul au fost aleși tot de Cristi. Unul dintre colegii lui de muncă, Gigi Nedelcu, a fost cel care a utilizat pentru prima dată o cameră de filmat DSLR (echipamentul lui Cristi), filmul de nuntă și editarea imaginilor video căzând pe umerii lui Andrei, un prieten foarte bun al lui Cristi. De fapt, înțelegerea lor a fost să-și editeze reciproc nunțile (pentru a fi mai motivați să le termine repede), Andrei căsătorindu-se la două săptămâni după noi, pe 26 septembrie. DJ-ul a fost ales pe aceleași considerente de calitate ca și în cazul restaurantului, și într-adevăr Nicolae Grecu a reușit să susțină o atmosferă veselă de petrecere, unul dintre lucrurile pe care le-am apreciat cel mai mult la el fiind faptul că momentele serii s-au separat foarte frumos, dansul de sosirea felurilor de mâncare, când invitaților li s-a oferit răgazul de a savura mancarea despre care, cum am amintit și mai sus, a fost într-adevăr foarte delicioasă! A ținut cont într-o foarte mare măsură și de cerințele noastre în materie de playlist, deși a recunoscut că de obicei primește în jur de 5 melodii ”de suflet” din partea mirilor, nu mai bine de 30, cât i-am dat noi! :)) Melodiile alese extra au fost, de fapt, mai mult pentru a mă asigura eu că nunta va avea amprenta personală și în ceea ce privește sunetul, atmosfera transmisă, contemporaneitatea evenimentului. Pentru cei interesați, pot publica lista celor 30 de melodii pe care i le-am transmis DJ-ului înainte de eveniment, precum pot face și o selecție de melodii dintre cele pe care am dansat în acea seară.

4. Deși nu prea eram încântați de ideea de a angaja o interpretă de muzică populară, deoarece țineam la gestul de a oferi invitaților noștri și o atenție ”muzicală”, după câteva încercări de a găsi o astfel de persoană atât disponibilă, cât și la un preț rezonabil am hotărât că cel mai bine este să ne evidențiem printr-un moment mai ”altfel”, și anume printr-un mic concert de pian, care a reprezentat intro-ul serii. Și astfel (destul de târziu, de fapt, pentru că am improvizat ceva cu aproximativ o lună înainte de nuntă, când am început să luăm și lecții de dans) - am rezolvat și problema găsirii unei melodii potrivite pentru dansul mirilor, ultima melodie cântată la pian fiind și suportul audio al primului nostru dans. Prin urmare, pentru momente deosebite pe acorduri de pian o recomandăm cu căldură pe Nora, care în restul timpului predă lecții de pian în cadrul Clubului de Arte Pannartis.

5. Între timp am început să ne căutăm și nași. Ne considerăm norocoși că i-am descoperit chiar alături de noi, în perechea Alex-Ana, ce ne sunt veri și buni prieteni și care și-au sărbătorit propria nuntă cu doar o lună și jumătate înaintea noastră. Și nu că ne-am lăuda, însă merită subliniat faptul că nașul nostru se implică în activități umanitare, cum este și strângerea de fonduri pentru două proiecte de interes național, foarte importante, menite să îmbunătățească viața celor ce suferă de diabet și de inimă. Alex a susținut aceste două cazuri nu doar financiar, ci și prin promisiunea de a alerga și a finaliza cu bine maratonul Internațional Organizat în București la începutul lunii octombrie. Cauza a fost susținută si printr-o pagină de fundraising.

6. Cu găsirea bisericii am avut ceva bătăi de cap de care preferăm să nu ne mai aducem aminte, însă principala problemă a fost că am început căutarea destul de târziu, la sfârșit de februarie/început de martie. Alegerea finală a fost biserica de care, de fapt, și aparținem, și anume Delea Nouă, preoții de acolo trecând de mai multe ori pe la noi pe acasă cu ocazia diverselor sărbători și lăsându-ne o impresie foarte plăcută. Cununia a fost oficiată, așadar, de un sobor de trei preoți, acompaniați de un cor divin, iar slujba a fost foarte deosebită față de ceea ce cunoșteam de la alte biserici. Cel mai mult mi-a plăcut momentul în care ne-au fost scoase cununiile de pe cap, iar peste mâinile mele rămase încrucișate pe evanghelie au fost așezate din nou mâinile mirelui, în semn de jurământ familial (interpretarea îmi apaține). Mi-a mai plăcut și partea din predică în care ni s-a spus că moartea nu ne va despărți, ci din contră, dacă cel puțin unul dintre noi va merita să intre în Rai, îl va lua și pe celalalt cu el. :)

7. În momentul în care am avut stabilită și biserica, am înființat un blog, Cristi & Cristina, pe care l-am folosit la un moment dat sub formă de invitație online. Deși nimeni nu a folosit metoda mea de înregistrare a confirmării participării la nuntă care se afla în side-bar-ul blogului (RSVP), consider că pentru mirii mai moderni această variantă se poate dovedi una destul de eficientă și apreciată, și este bine, oricum, să cunoașteți și aceste oportunități care vă sunt oferite în mod gratuit online.

Costurile totale pentru restaurant, DJ, cameraman, fotograf, biserică, pian s-au ridicat la aproximativ 5300 euro (24000 lei), dintre care totalul acconto-urilor s-a ridicat la aproximativ 1000 euro (4000 lei).

Citește și celalte părți ale articolului:


Nunta noastră / Our wedding (3)

No comments:

Post a Comment